ul. Solankowa 21,

52 357 28 36

inospec@wp.pl

Przejdź do Biuletynu Informacji Publicznej

• Beautiful Joomla 3 Templates To Finish In Record Time!

Zapraszamy do naszego Zespołu Szkół

Naszym uczniom oferujemy naukę w bezstresowych warunkach, w bogato wyposażonych pracowniach. Do Waszej dyspozycji jest wspaniała i odpowiednio przygotowana kadra pedagogiczna, która systematycznie doskonali swój warsztat pracy. Naszą naczelną zasadą i najważniejszym celem jest dobro ucznia, jego bezpieczeństwo oraz dobre samopoczucie.

Szkoła Podstawowa

Oferujemy naukę w życzliwym i przyjaznym otoczeniu. Dostosowujemy wymagania do możliwości dziecka. Naszym celem jest dobro ucznia, jego bezpieczeństwo oraz dobre samopoczucie.
Szkoła Branżowa

Kształcimy w zawodach: kucharz, piekarz, cukiernik, stolarz, ślusarz, sprzedawca, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej.
Jesteśmy ośrodkiem egzaminacyjnym w zawodzie kucharz.
Przysposobienie do pracy

Działania edukacyjno - wychowawcze skierowane na przyuczenie do wykonywania prostych prac oraz umożliwienie uczniom jak największej samodzielności w dorosłym życiu
27 maj 2019

KOTAN W DRODZE PO RAZ DZIESIĄTY

1662

Kolejne sprawozdanie z naszej już dziesiątej wyprawy, tym razem z AUGUSTOWA, SUWALSZCZYZNY I LITWY, zacznę od tego, choć pewnie nie muszę bo ZAWSZE tak jest, była ona pod znakiem słońca i cudownej pogody.

W dniach 20-24 maja 2019r wyjechaliśmy na pięciodniową wycieczkę szkolną z warsztatami socjoterapeutycznymi. Było nas 50 uczestników a opiekowali się nami : p. Asia Kmuk, p. Kasia Kwiatkowska, p. Kasia Barczak, p. Arek Fajok, p. Arek Padrak i p. Halina Waszak.

Wyjechaliśmy bardzo wcześnie rano, by wczesnym popołudniem dotrzeć na miejsce. Zamieszkaliśmy w Augustowie w Pensjonacie AUGUST należącego do p. Andrzeja Augustynka J. Teraz już możemy powiedzieć- cudownego człowieka i gospodarza, który wraz z żoną i synem dbał o to byśmy byli smacznie nakarmieni i niczego nam nie brakowało, nawet ptasiego mleczka ;).

Pierwszego dnia, zaraz po rozpakowaniu toreb i zjedzeniu pysznego obiadu mieliśmy zajęcia integracyjne i mimo, że zmęczyła nas podróż nikomu nie chciało się spać i chętnie i aktywnie uczestniczyliśmy w zajęciach dzięki, którym lepiej mogliśmy się poznać.

W drugim dniu, pod okiem pani przewodnik Danusi zwiedzaliśmy Augustów i okolice. Dzień rozpoczęliśmy od Rejsu statkiem Żeglugi Augustowskiej. Płynęliśmy do Studzienniczej przez Śluzę Przewięź. Po dopłynięciu zwiedzaliśmy Sanktuarium na Grądziku. Stamtąd pojechaliśmy do Muzeum Wigier, które mieści się w Starym Folwarku. Po bardzo ciekawych zajęciach muzealnych pojechaliśmy do Wigier, by tam zwiedzić pokamedulski zespół klasztorny z Wieżą Zegarową. Część krajoznawczo-turystyczną kończyło tego dnia zwiedzanie Kościoła p. w. Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny w Sejnach.

Byliśmy przekonani, że to koniec atrakcji na ten dzień, ale zapomnieliśmy, że przecież opiekuje się nami najlepsza kadra nauczycieli pod słońcem. Co tam najlepsza, najcudowniejsza bo spełniająca nasze marzenia. Sejny bowiem to miejscowość, gdzie mieszka i żyje nasz idol- Radek Liszewski- lider Zespołu Weekend. Wszyscy o tym wiedzieliśmy więc rozglądaliśmy się bacznie by go wypatrzyć, ale to co się wydarzyło dzięki naszym nauczycielom przeszło nasze oczekiwania. Pan Liszewski nie tylko specjalnie do nas przyjechał, zrobił sobie z nami zdjęcia ale i podarował każdemu z nas płyty z autografem. My dzięki zdolnym rączkom naszej pani Kasi podarowaliśmy mu piękny obraz. Nie tylko nam się podobał ale i obdarowanemu, ponieważ pochwalił się spotkaniem z nami oraz prezentem na swoim Facebooku i Instagramie.

Ten dzień choć już pełen atrakcji nie skończył się tak zaraz, był jeszcze grill i pełna dobrej i wspólnej zabawy dyskoteka.

Kolejny-trzeci dzień rozpoczęliśmy spotkaniem z panią przewodnik Anetą, która pokazała nam Górę Cisową i piękny widok z jej szczytu, Punk Widokowy w Smolnikach, miejscowość Wiżajny oraz Wisztyniec -miejsce, gdzie stykają się trzy granice państw: Polski, Litwy i Rosji, Żytkiejny- miejscowość „gdzie, diabeł mówi dobranoc”, Stańczyki- najwyższe mosty w Polsce i miasto Suwałki z jego zabytkami.

Tego dnia mieliśmy też warsztaty scrapbookingu podczas, których pod czujnym okiem pani Kasi i Asi robiliśmy prezenty dla naszych mam z okazji zbliżającego się ich święta.

Czwarty dzień rozpoczął się bardzo wcześnie bo o 5.00. Wstaliśmy skoro świt, żeby móc jak najwięcej zobaczyć, bo przed nami była długa droga. Tego dnia bowiem jechaliśmy na Litwę. Zwiedzanie państwa należącego do naszych sąsiadów rozpoczęliśmy od wizyty w Trokach, pierwszej stolicy Litwy. Czekał tam na nas nasz przewodnik pan Andrzej Kostygin. Pan Andrzej to najbarwniejszy przewodnik wśród przewodników-Polak mieszkający w Wilnie. Pan Andrzej malowniczo i pięknie opowiedział nam o Trokach i wiosce Karaimów oraz pokazał Zamek Witolda na wyspie. Stamtąd pojechaliśmy do Wilna, gdzie na każdym kroku „spotykaliśmy” Polaków. W Wilnie mieszkali Adam Mickiewicz, Juliusz Słowacki, Maria Konopnicka, Moniuszko a my widzieliśmy ich domy. Zwiedziliśmy też Kościół św. Piotra i Pawła, Bramę Bazylianów, Plac Ratuszowy, Sanktuarium Miłosierdzia Bożego, Uniwersytet Wileński, Archikatedrę Wileńską św. Stanisława oraz Ostrą Bramę - miejsce odwiecznych pielgrzymek. Tego dnia bardzo późno i bardzo zmęczeni wróciliśmy do pensjonatu.

No i nadszedł ostatni dzień wycieczki- dzień piąty. W podróż powrotną wyruszyliśmy zaraz po śniadaniu, ale nie tylko by rzucić się w ramiona naszych stęsknionych rodziców i opiekunów, ale również po to by zwiedzić krzyżacki Zamek w Golubiu Dobrzyniu z jego ciekawą historią.

Zapyta ktoś może, czego uczymy się podczas wycieczek? Otóż Moi Drodzy oprócz bezsprzecznego relaksu i wypoczynku oraz poznania świata, jego historii, zwyczajów i kultury, doświadczania wszystkiego u źródeł uczymy się samodzielności, pomagania słabszym, dzielenia się z innymi, rozmowy twarzą w twarz, rozwiązywania konfliktów, otwartości ale też tego, że potrafimy, umiemy i poradzimy sobie. Jesteśmy ważni i mamy przyjaciół. To znaczy jesteśmy wartościowymi ludźmi a ta świadomość daje nam siłę na przyszłość.

Do Inowrocławia dotarliśmy późnym wieczorem, przed Szkołą czekali na nas rodzice i opiekunowie. Cieszyliśmy się, że ich widzimy, ale było nam smutno bo czas naszej wycieczki dobiegł końca. Mój czas już na zawsze, ponieważ w tym roku kończę szkołę. Byłam na każdej wycieczce i każda była cudowna. Dzięki nim nauczyłam się tak wiele, tyle zobaczyłam i tyle doświadczyłam. Wiem podobnie jak moi koledzy, że wszystko to zawdzięczamy cudownym ludziom- nauczycielom ze Zespołu Szkół im. Marka Kotańskiego, zawsze życzliwej nam Dyrekcji Szkoły oraz ludziom o wielkich i gorących sercach- naszym Przyjaciołom, którzy dzielą się z nami tym co posiadają byśmy zobaczyli, poznali, doświadczyli i poczuli się lepsi. ZA TO Z CAŁEGO SERCA DZIĘKUJEMY:

• Starostwu Powiatowemu w Inowrocławiu
  • Fundacji Orlen "Dar Serca"
  • Panu Maciejowi Nowakowskiemu - Biuro Nieruchomości w Inowrocławiu
  • Inowrocławskiej Kopalnii Soli "Solino" S.A
  • Panu Zenonowi Polińskiemu- Firma Transpol Łojewo
  • Panu Andrzejowi Horeczy – Firma Horpol Białe Błota
  • Przedsiębiorstwu Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A.
  • Pan Przemysławowi Piotrowskiemu - Kancelaria Doradcy Podatkowego
  • Pani Janinie Masiota- Kancelaria Adwokacka Inowrocław
  • Pani Komornik Izabela Podgórska - Wójtowicz
  • Panu Komornikowi Piotrowi Synik
  • Pani Magdalenie Kot i Panu Wacławowi Aleksander - Sklep Zielarsko Medyczny Inowrocław
  • Pan Arturowi Chęsy - firma "Pozkal"
  • Pani Zycie Szumlańskiej - Farma-Med Inowrocław
  • Klinice Stomatologicznej NZOZ DENTAL PRIMUS
  • Klinice Dentystycznej DENTAL D3
  • NZOZ RODZINA Inowrocław
  • Panu Zbigniewowi Kucia - Piekarnia Inowrocła
  • Firmie MEGA z Inowrocławia
  • Państwu Wojciechowskim- Restauracja ROMA
  • Panu Karolowi Kozłowskiemu z Mogilna
  • Panu Pawłowi Kowalskiemu – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe TER-KOL Inowrocław
  • Proboszczowi Romuald Drążkowskiemu- Parafia Świętego Mikołaja
  • Proboszczowi Radosławowi Orchowicz - Parafia. Św. Józefa
  • Proboszczowi Leszkowi Kaczmarkowi - Parafia pw. Zwiastowania NMP
  • Proboszczowi Aleksandrowi Sobczak -Parafia pw. Św. Ducha
  • Proboszczowi Piotrowi Dułakowi– Parafia Świetego Mikołaja w Ludzisku
  • Proboszczowi Romanowi Szulga- Parafia pw. Antoniego Padewskiego w Szymborzu
  • Proboszczowi Arturowi Sreberskiemu - Parafia p.w. Opatrzności Bożej w Mątwach
  • Księdzu Tomaszowi Mateckiemu- Parafia pw. Zwiastowania NMP
  • Przyjacielowi, którego życzeniem była anonimowość.

Magdalena Wasilewska

Uczennica kl. IIIB ZSZ

Nasze galerie

Strona używa plików cookie. Ustawienia te możesz zmienić w menu przeglądarki.   więcej